Роль сім'ї у розвитку мовлення дітей







Мовленнєві порушення на сьогодні стали досить поширеним явищем. На відміну від усного мовлення, яке формується спонтанно, навичок письма та читання дитина набуває у процесі навчання. Стійкі порушення писемного мовлення можуть виникати навіть у дітей із високим інтелектом, збереженим усним мовленням, повноцінним слухом і зором, у яких несформовані деякі психічні процеси.
18 березня 2025 року на базі Підгірської гімназії відбулося засідання Школи компетентного педагога вчителів-логопедів логопедичної служби Богородчанської селищної ради на тему «Профілактика та корекція порушень читання і письма у дітей молодшого шкільного віку». Учителі-логопеди у форматі круглого столу пригадали механізми, симптоматику, класифікацію порушень писемного мовлення. А також поділилися досвідом шляхів подолання дислексії та дисграфії у молодших школярів. Вчитель-логопед логопедичного пункту Герин Марія Володимирівна провела цікаве та змістовне логопедичне заняття з дітьми першого класу «Автоматизація звука [л] у складах, прямому складі на початку слова». Метою заняття було не тільки автоматизація звуків у складах та словах, але і попередження помилок під час читання та письма.
Під час методичних діалогів директор Підгірської гімназії Ольга Івоняк та заступник директора з навчально-виховної роботи Тетяна Кицмей відзначили високу результативність у роботі вчителя-логопеда. Марія Герин поділилася власним досвідом налагодження партнерських відносин з педагогами закладу.
Зустріч була змістовною, цікавою та позитивною! 🥰
14 березня 2025 року на базі Богородчанського ЗДО ясла-садок «Веселка» вчителем-логопедом Портей Галиною Василівною був проведений майстер-клас: «Логопедична гра як інструмент розвитку мовлення дітей дошкільного віку».
Педагогічні працівники ознайомилися із видами логопедичних ігор їх метою та шляхами реалізації.
Використання логопедичних ігор дає можливість розвивати та покращувати мовлення дитини не тільки на логопедичних заняттях, а також на заняттях з розвитку мовленння та різних режимних моментах у закладі дошкільної освіти.