Відбувся виїзний семінар-практикум вчителів історії Богородчанської громади з питань туристсько-краєзнавчої роботи

 

   Відповідно до плану роботи ЦПР ПП 15 вересня 2025 року проведено виїзний семінар-практикум вчителів історії  на тему: «Залучення учнівської молоді до туристсько-краєзнавчої роботи в сучасних умовах».
  Учасники семінару-практикуму ознайомилися з досвідом організації туристсько-краєзнавчої діяльності у Богородчанському ліцеї №1 імені Олекси Гірника Богородчанської селищної ради. Вчитель історії Богородчанського ліцею № 1 імені Олекси Гірника Артур Репешко  поділилився професійними секретами результативності залучення ліцеїстів до різних напрямів краєзнавства.
     Програма семінару-практикуму також передбачала відвідання низки закладів, що залучаються до краєзнавчо-дослідницької діяльності. Зокрема, учасники заходу побували 
в музеї історії Тустані, що є частиною Державного історико-культурного заповідника "Тустань". Його було створено 1997 року для збереження та експонування археологічних знахідок, що були виявлені на території місцевої фортеці. Також відвідали музей локальної історії "Хата у Глубокім", де діє виставка "Непотріб? Історія Урича в предметах і зображеннях", де можна було оглянути зібрані у селі старовинні предмети побуту, зокрема  порівняти старі й нові інтер'єри, розглянути старі речі під новим кутом зору. Цікавою частиною виставки є світлини уричан, де представлені родинні фото, вигляд місцевих автентичних будівель. А ще вчителі відвідали фортецю Тустань розташовану біля села Урич. Сьогодні Тустань — це залишки давньоруського оборонного комплексу на скелях, що входить до складу однойменного історико-культурного заповідника. Одночасно Тустань є цікавою пам'яткою геології, а також унікальною історичною знахідкою.

На завершення заходу учасники семінару-практикуму окреслили перспективи подальшої співпраці у розвитку туристсько-краєзнавчої роботи учнівської молоді.

   

    

  

    

 

Серпневі студії для вчителів предметів художньо-естетичного циклу мистецької освітньої галузі

 

   Відповідно до плану роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Богородчанської селищної ради на 2025 навчальний рік 26-27 серпня 2025 року на базі відділу освіти, молоді та спорту відбулися студії для вчителів образотворчого та  музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти громади.

     Присутні мали змогу обговорити методичні рекомендації на 2025-2026 навчальний рік, з якими ознайомила вчительські колективи Галина ШТЕРЦЕЛЬ, консультант ЦПР ПП.

     Вчителі-предметники ділились досвідом роботи та виокремили основні тези щодо вивчення предметів. Основним є те, що завдяки предметам художньо-естетичного спрямування йде виховання життєвих навичок, емоційно-ціннісного ставлення до праці, до мистецтва та дійсності. Мистецька освітня галузь розвиває художні інтереси і потреби, естетичні ідеали, здатність розуміти та інтерпретувати твори мистецтва, оцінювати естетичні явища, цінувати працю інших людей.

   Особливий інтерес викликала ідея синтезу мистецтв: поєднання образотворчого, музичного й літературного компонентів у створенні цілісного художнього образу. Такі інтегровані підходи дозволяють глибше залучити учнів до творчої діяльності та розкрити їх потенціал.

   Захід пройшов у дружній атмосфері творчої співпраці, що сприяло обміну досвідом та натхненню до подальших педагогічних звершень. Учасники засідання дійшли спільного висновку: креативна освіта — це не тренд, а необхідність сучасного освітнього простору, який формує культурну, активну та мислячу особистість.  

 

Серпневі студії для вчителів початкових класів

 

 

25 серпня 2025 року на базі відділу освіти, молоді та спорту Богородчанської селищної ради, відповідно до плану роботи центру професійного року педагогічних працівників, відбулися студії для вчителів початкової освіти закладів загальної середньої освіти громади.         

          З привітальними словами виступила консультант ЦПР ПП,  Галина ШТЕРЦЕЛЬ, яка ознайомила присутніх із програмою зустрічі.

          Про «Оформлення індивідуальної програми розвитку дитини шкільного віку» розповіла Мар’яна ВІНТОНЯК, фахівець (консультант) (практичний психолог) ІРЦ, яка зосередила увагу присутніх на організації інклюзивного навчання в ЗЗСО. Фахівець ознайомила вчителів-початківців із індивідуальною програмою розвитку та окреслила чітку послідовність надання послуг дітям з ООП працівниками ІРЦ.

          Ольга МИКИЦЕЙ, вчитель початкових класів Горохолинського ліцею ім. Романа Кияка поділилась досвідом участі у студіях при обласному інституті післядипломної педагогічної освіти на тему «Основні тези методичних рекомендацій для початкової школи (2025/2026 навчальний рік.). Ольга Миколаївна окреслила слухачам основні напрями роботи вчителів початкової освіти на новий навчальний рік, а також поділилась корисними лінками, які можна використати у педагогічні практиці. Також вчитель запропонувала методику оцінювання для учнів 1 та 2 класів, продемонструвала наочні матеріали, які стали новизною для інших педагогів. Наостанок провела з присутніми інтерактив у формі привітальної листівки «Дзвіночок» з побажаннями на новий навчальний рік та солодким презентом.

          Педагогічний колектив вчителів початкових класів – це група однодумців, кожен з яких зберігає кращі педагогічні традиції і, в той же час, реалізує інноваційні напрями своєї діяльності, прагнучи до творчості, пошуку нових підходів до навчання та виховання молодших школярів. Адже ми виховуємо покоління, яке буде відбудовувати нашу Україну, відстоювати нашу Свободу та Незалежність.

Серпневі студії для вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури

   Відповідно до плану роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Богородчанської селищної ради на 2025 навчальний рік 21 серпня 2025 року на базі відділу освіти, молоді та спорту відбулася студія для вчителів української мови і літератури, зарубіжної літератури закладів загальної середньої освіти громади.

   Консультант ЦПР ПП,  Галина ШТЕРЦЕЛЬ, ознайомила присутніх із  інструктивно-методичними рекомендаціями на 2025-2026 навчальний рік. Також важливою темою для обговорення було опрацювання оновленого положення про учнівський олімпіадний рух.

    Учителі-предметники ділились досвідом підготовки учнів-випускників до НМТ. Дана тема є дуже актуальною та важливою у вивчені предметів української мови та літератури.

    Керівники професійних спільнот мали змогу бути учасниками онлайн-студій, організованих ОІППО.

   Марія МАРТИНЮК, вчитель зарубіжної літератури Глибівської гімназії поділилась досвідом участі у обласному конкурсі дослідницьких проєктів для учнів 6-7 класів, адже Софія Михайлів, учениця 7 класу Глибівської гімназії, з дослідницьким проєктом на тему «Гаївки рідного краю – відображення життя суспільства», номінація «Фольклористика» здобула І місце.

          З новими силами у новий навчальний рік.

 

Серпневі студії для вихователів закладів дошкільної освіти

 

   У рамках територіальної серпневої конференції педагогічних працівників, відповідно до плану роботи Центру професійного розвитку педагогічних працівників Богородчанської селищної ради, 21 серпня 2025 року на базі Богородчанського ЗДО (ясел-садка) №2 «Сонечко» відбулися педагогічні студії для працівників дошкільної освіти громади.

Учасників студій привітала Надія КАНЮК, директор дошкільного закладу, яка ознайомила присутніх із програмою зустрічі та побажала продуктивного, пізнавально-навчального дня.

Галина ШТЕРЦЕЛЬ, консультант ЦПР ПП окреслила ряд актуальних питань, що стосуються дошкільної освіти у громаді та основні напрямами роботи вихователів у новому навчальному році.

   Своїм професійним досвідом поділилася вихователь-методист Богородчанського ЗДО №2 «Сонечко», Марія Бобик, презентувавши свої напрацювання щодо впровадження STREAM-освіти в закладі дошкільної освіти.

   Під час майстер-класу «STREAM-лабораторія як новий елемент предметно-розвивального середовища ЗДО» учасники мали можливість ознайомитися з інноваційними ідеями, які розширюють горизонти педагогічної діяльності, стимулюють пізнавальну активність дітей та розкривають їхній творчий потенціал.

   Особливою частиною зустрічі стала екскурсія. Учасники студій мали змогу побачити STREAM-лабораторію, яка функціонує у закладі. Вона є сучасним простором для досліджень, експериментів та ігор, що сприяють формуванню у дітей допитливості, логічного та критичного мислення, розвитку навичок командної роботи й креативності.

    Ця подія стала яскравим свідченням професійного зростання, обміну досвідом та єдності зусиль заради найвищої мети – забезпечення якісної, сучасної та інноваційної дошкільної освіти.

          Висловлюємо щиру вдячність дирекції дошкільного закладу за гостинність, можливість побачити матеріально-технічне забезпечення та плідну, продуктивну атмосферу.

 

 

 

Актуально

 Інклюзивно-ресурсний  центр 

Богородчанської селищної ради