1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Previous ◁ | ▷ Next

МЕТА СЕРТИФІКАЦІЇ

Метою сертифікації є виявлення та стимулювання педагогічних працівників з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

КАЛЕНДАР ПРОВЕДЕННЯ СЕРТИФІКАЦІЇ–2024

Наказом Міністерства освіти і науки України затверджено графік проведення сертифікації педагогічних працівників у 2024 році.

Відповідно до цього ж наказу реєстрація для участі в сертифікації триватиме з 15 до 30 січня 2024 року та проходитиме у два етапи:

  • основний (15–25 січня) 一 у межах граничної кількості учасників для кожного регіону;
  • додатковий (26–30 січня) 一 у межах загальної граничної кількості учасників.

Упродовж 2630 січня триватиме додатковий етап реєстрації, під час якого подати заяви зможуть усі охочі вчителі початкових класів, математики і української мови та літератури, які забезпечують реалізацію нового Державного стандарту на першому циклі базової загальної середньої освіти, а також учителі історії та громадянських дисциплін, які працюють на відповідній посаді за основним місцем роботи та мають стаж педагогічної роботи не менше двох років, незалежно від квоти.

Листи-виклики з інформацією про місце, дату й час проведення першого етапу сертифікації — незалежного тестування фахових знань та вмінь  — у кабінетах учасників сертифікації  буде розміщено:

  • 28 лютого для вчителів початкової школи, учителів математики та української мови і літератури;
  • 30 серпня для вчителів історії та громадянських дисциплін.

Незалежне тестування відбудеться:

  • 9 березня для вчителів початкової школи, учителів математики та української мови і літератури;
  • 14 вересня для вчителів історії та громадянських дисциплін.

Інформацію про результати незалежного тестування буде розміщено в кабінетах учасників сертифікації для вчителів:

  • початкових класів, математики та української мови і літератури не пізніше 20 березня 2024 року;
  • історії та громадянських дисциплін не пізніше 25 вересня 2024 року.

Другий та третій етапи сертифікації — самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності та вивчення практичного досвіду роботи учасників сертифікації — проводить Державна служба якості освіти та її територіальні органи.

Відображення в кабінетах учасників сертифікації інформації про результати проходження сертифікації (розміщення сертифікатів про успішне проходження сертифікації) відбудеться до 18 грудня 2024 року.

ЗАГАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ

Педагогічні працівники беруть участь у сертифікації виключно на добровільних засадах і можуть відмовитися від участі на будь-якому її етапі.

Відповідно до наказу МОН у 2024 році участь у сертифікації зможуть узяти не більше 1500 учителів початкової школипо 1000 вчителів математики та української мови і літератури, які забезпечують реалізацію нового Державного стандарту на першому циклі базової загальної середньої освіти, а також не більше 500 учителів навчальних предметів громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство».

НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

 У 2024 році першим етапом пілотної сертифікації вчителів буде незалежне тестування тестування фахових знань та умінь учителів початкових класів.

Зміст тесту для вчителів початкових класів  визначено Програмою незалежного тестування, затвердженою Міністерством освіти і науки України.

Тест для вчителів початкових класів міститиме 90 завдань  двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (86 завдань) та відкритої форми з короткою відповіддю (4 завдання), – на виконання яких буде відведено 180 хвилин.

Левова частка завдань тесту  (75 %) стосуватиметься розділу Програми «Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів)», з них 34 % завдань перевірятимуть систему теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти.

Майже однакову частку від кількості завдань тесту відведено питанням організації освітнього середовища та навичкам управління освітнім процесом (11 % і 10 % відповідно), найменшу – навичкам партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу (4 %).

Оцінювання здійснюватимуть відповідно до Схеми нарахування балів: по 1 тестовому балу за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді і по 2 тестових бали за кожну правильно зазначену відповідь до неструктурованого завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник/учасниця сертифікації, правильно виконавши всі завдання тесту, – 94.

НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ФАХОВИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ

У 2024 році першим етапом сертифікації вчителів базової середньої освіти буде незалежне тестування тестування фахових знань та умінь учителів математики.

Зміст тесту  для вчителів математичної освітньої галузі визначено Програмою незалежного тестування, затвердженою Міністерством освіти і науки України.

Тест міститиме 75 завдань трьох форм: з вибором однієї правильної відповіді (62 завдання), на встановлення відповідності («логічні пари») (3 завдання) та відкритої форми з короткою відповіддю (10 завдань), –  на виконання яких буде відведено 180 хвилин.

Значна кількість завдань тесту для цієї категорії вчителів (70 %) стосуватиметься розділу Програми «Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів)»: 33 % від загальної кількості завдань перевірятимуть систему теоретичних знань із предметів та інтегрованих курсів математичної освітньої галузі, необхідну для реалізації вимог державних стандартів середньої освіти. 

Питанням організації освітнього середовища та навичкам управління освітнім процесом відведено 13 % і 12 % завдань відповідно. Лише 5 % становитимуть завдання, які стосуються навичок партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу.

Оцінюватимуть роботу відповідно до Схеми нарахування балів: по 1 тестовому балу за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді; по 1 тестовому балу за кожну правильно визначену «логічну пару» в завданнях на встановлення відповідності; по 1 тестовому балу за кожну правильно зазначену відповідь до структурованого завдання відкритої форми з короткою відповіддю, по 2 тестових бали за кожну правильно зазначену відповідь до неструктурованого завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання сертифікаційного тесту, – 91.

НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

У 2024 році першим етапом сертифікації вчителів базової середньої освіти буде незалежне тестування тестування фахових знань та умінь учителів української мови і літератури.

Зміст тесту для вчителів мовно-літературної освітньої галузі визначено Програмою незалежного тестування, затвердженою Міністерством освіти і науки України.

Тест для вчителів мовно-літературної освітньої галузі міститиме 90 завдань  двох форм: з вибором однієї правильної відповіді (82 завдання) та на встановлення відповідності («логічні пари») (8 завдань), – на виконання яких буде відведено 180 хвилин.

Левова частка завдань тесту для вчителів-філологів (75 %) стосуватиметься розділу Програми «Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів)». Так, аж 44 % від загальної кількості завдань перевірятимуть систему теоретичних знань із предметів та інтегрованих курсів мовно-літературної освітньої галузі, необхідну для реалізації вимог державних стандартів середньої освіти.

Майже однакову частку від кількості завдань тесту відведено питанням організації освітнього середовища та навичкам управління освітнім процесом (11 % і 10 % відповідно), найменшу – навичкам партнерської взаємодії з учасниками освітнього процесу (4 %).

Оцінювання здійснюватимуть відповідно до Схеми нарахування балів: по 1 тестовому балу за кожну правильну відповідь на завдання з вибором однієї правильної відповіді і за кожну правильно визначену «логічну пару» в завданнях на встановлення відповідності. Максимальна кількість балів, яку може набрати учасник/учасниця сертифікації, правильно виконавши всі завдання тесту, – 114.

НЕЗАЛЕЖНЕ ТЕСТУВАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКИХ ДИСЦИПЛІН

У 2024 році першим етапом пілотної сертифікації вчителів, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси) громадянської та історичної освітньої галузі та/або освітньої галузі «Суспільствознавство» (всесвітньої історії, вступу до історії України та громадянської освіти, громадянської освіти, історії України, основ правознавства, курсів «Досліджуємо історію і суспільство», «Історія: Україна і світ», «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти») буде незалежне тестування фахових знань та умінь.

Зміст тесту для вчителів історії та громадянських дисциплін  визначено Програмою незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів історії та громадянських дисциплін, затвердженою Міністерством освіти і науки України.

 

Актуально

 Інклюзивно-ресурсний  центр 

Богородчанської селищної ради